ورزشکاران کمبود آب و مواد قندي خود را جبران کنند
نوشته شده توسط : مهران

 

 
دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: ورزشکاران حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي ممکن است در ماه رمضان دچار کمبود مواد قندي شوند که بايد با مصرف مواد غذايي لازم به جبران آن توجه داشته باشند.

به گزارش مهر، مقدار ذخيره مواد قندي و کربوهيدراتها در بدن محدود بوده و در مردم عادي که به صورت غيرحرفه ‌اي ورزش مي‌کنند حداکثر ميزان ذخيره اين مواد 350 گرم است و به دليل اينکه مغز انسان تنها مواد قندي مصرف مي‌کند ممکن است ورزشکار با کمبود مواد قندي در بدن مواجه شود.

ورزشکاران با مصرف ماکاروني ، عسل ، سيب‌زميني ، قند و شيريني‌جات در فاصله بين سحر و افطار مي‌توانند از بروز مشکلات احتمالي ناشي از کمبود قند در بدن خود جلوگيري کنند.

ورزشکاراني هم که بعد از افطار تمرين مي‌کنند بايد پس از تمرين با مصرف مواد قندي از بروز مشکلات در بدن خود پيشگيري نمايند.

در شرايط آب و هوايي معتدل ميزان آب مورد نياز براي بدن غير ورزشکاران 5.2 ليتر است که از اين مقدار 35 گرم در بدن ساخته مي‌شود و بقيه آن را بايد از طريق مواد غذايي براي بدن تأمين کرد.

ورزشکاران نيز به دليل فعاليتي که دارند و تعريق زيادي که در بدن آنها به دليل تمرين وجود دارد با مصرف يک و نيم تا دو ليتر آب با مايعات شيريني به جز چاي، مشکلي از اين بابت نخواهند داشت




:: موضوعات مرتبط: پزشکی ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1138
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 27 مهر 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: